افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

سلامی دوباره به همه ی دوستان وردپرسی عزیزمون ، شما به عنوان مسئول و مدیر فروشگاه اینترنتی بهتره راه های ارتباطی مشتریان را با خودتون یا پشتیبانان فروشگاه برقرار کنین. برای این کار راه های زیادی وجود داره. مثلا از راه پاسخگویی به دیدگاه های مشتریان، سامانه های پرسش و پاسخ، طرح سوال تو صفحه ی محصول، آدرس ایمیل فروشنده یا فروشگاه و… که هر کدوم به نوبه ی خودشون نقش های مفیدی را ایفا می کنن. اما موضوعی که نمیشه نادیده گرفت اینه که معمولا افراد علاقه دارن تا سوالات خودشون رو به صورت زنده و آنلاین مطرح کنن و درجا پاسخ خود رو دریافت کنن. برای این منظور باید چیکار کرد؟
افزونه های خوبی برای وردپرس موجوده  که بعضی از آن ها پرمیوم هستن و بعضی رایگان، بعضی برای داخل ایران کاربرد دارن و بعضی خیر! اما در رابطه با فروشگاه اینترنتی طی بررسی هایی که کردیم به یکی دیگر از افزونه های کاربردی yith رسیدیم که افزونه ی خیلی خوبی است. امروز چت آنلاین (افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی) تو فروشگاه ووکامرسی رو میخوایم معرفی کنیم .

افزونه YITH Live Chat

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

با کمک این افزونه می تونید برای مشتریان خودتون امکان راحتی رو فراهم کنیم تا بتونن سوالات خودشون رو راحت مطرح کنن و پاسخ دریافت کنن!
به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه رو نصب می کنیم. بعد از فعال سازی طبق روال عملکردی افزونه های yith می تونید در منوی yith plugins گزینه ی “مکالمه آنلاین” دیده می شه. با کلیک روی اون به بخش تنظیمات افزونه منتقل میشید.

General

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

Enable Live Chat: با این گزینه می تونید افزونه رو فعال و یا غیر فعال کنین.
Firebase App URL: تو اینجا شما باید وارد سایتی که گفته شده بشین و اکانتی بسازین. ترجیحا بهترین راه ورود با کمک اکانت جیمیل هستش.

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

در واقع شما باید یه نرم افزاری برای خودتون تو این محیط ایجاد کنین! بعد از وارد شدن پنجره ای مثل تصویر زیر برایتان باز می شه:

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

تو این بخش شما باید نامی برای نرم افزار خودتون تعریف کنین و آدرسی رو بسازین. این آدرس به صورت نمونه ایجاد می شه. بعد باید بر روی گزینه ی “Create new app” کلیک کنین.

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

حالا روی “Manage App” کلیک کنین تا بتونیم اطلاعاتی رو که باید تو تنظیمات وردپرس وارد کنیم رو پیدا کنیم.
پس بگذارین اول برگردیم به تنظیمات افزونه تو وردپرس…
در باکس گزینه ی Firebase App URL آدرس سایتی رو که ساختین وارد کنین. (آدرسی که ما ساختیم :https://livechatt.firebaseio.com/ هستش که وارد می کنیم.)
Firebase App Secret: برای ساختن این گزینه باید روی همون manage app تو وبسایت کلیک کنین تا به صفحه ی اختصاصی نرم افزار شما منتقل بشه:

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

همانطور که میبینید تو اینجا می تونید App Secret رو پیدا کنین و تو مکان مشخص خودش تو وردپرس وارد کنین.
بعد تنظیمات خودتون رو تو وردپرس ذخیره کنین و به سراغ تب بعدی بریم.

Messages

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

تو این بخش شما می تونید متن های موجود تو صفحه ی چت رو وارد کنین.
حالا اگر به منوی سمت راست وردپرس توجه کنین گزینه ای با عنوان “گفتگوی آنلاین” موجوده. شما اول از همه باید در اینجا کاربرانی که قراره به عنوان اپراتور باشن رو متصل کنین تا کاربر بتونه با اون ها ارتباط برقرار کنه.

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

حال می تونیم نتیجه رو مشاهده کنیم و چت رو شروع کنیم:

افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی

توجه!!! این افزونه (افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی) تنها زمانی فعال می شه که شما به سایت اصلی وصل باشین در غیر اینصورت فعال نخواهد شد. یعنی اگه قراره فعال باشین باید تو سایت حضور داشته باشین!

سخن پایانی !

اگه می خواین تو وبسایت خودتون فضای آزادی رو برای مشتریان خودتون قرار بدین یادتون باشه هر چه ارتباط خودتون رو راحت تر با مشتریان برقرار کنین به نفع شما و مشتریان شماست. راحت ترین راه برای برقراری ارتباط سریع چت آنلاین در فروشگاهه که می تونید با افزونه ای که امروز معرفی کردیم (افزودن چت آنلاین به فروشگاه ووکامرسی) از اون بهره مند بشین.

ایام به کامتون 🙂

[button color=”orange” link=”https://wordpress.org/plugins/yith-live-chat/” size=”big” align=”center” target=”_blank” radius=”۳″ icon=”momizat-icon-box-add”]دانلود افزونه[/button]

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0