هاست پربازید برای چه سایت هایی مناسب است؟

سایت‌هایی که بازدید زیادی دارند، همواره با مشکلات مختلفی مثل کاهش سرعت، عدم پاسخگویی سرور، داون شدن سایت و غیره روبرو هستند. برای چنین سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند، استفاده از هاست پربازدید بهترین گزینه است چون مشکلاتی که هاست‌های معمولی دارند را رفع کرده‌اند. در این مقاله به سراغ معرفی هاست پربازدید رفتیم و علاوه بر بیان ویژگی‌ها، گفتیم که برای چه سایت‌هایی مناسب است. پس اگر می‌خواهید بدانید که هاست پربازدید برای شما مناسب است یا خیر، تا انتهای مقاله با وردپرس سیتی همراه باشید.

17206817565

هاست پربازدید چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

هاست پربازدید نوعی سرویس هاستینگ است که برای وب‌سایت‌های پربازدید طراحی شده است. این هاست‌ها دارای منابع بیشتر و زیرساخت ویژه‌ای هستند تا به‌خوبی جوابگوی تعداد بازدیدکنندگان بالا و درخواست‌های زیاد باشند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های هاست پربازدید عبارت‌اند از:

  • برخورداری از میزان منابع بالا
  • آپ‌تایم بالا
  • استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند
  • کانفیگ‌های اختصاصی برای افزایش عملکرد سایت
  • استفاده از تکنولوژی‌های کشینگ پیشرفته برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات

توجه: هاست‌های پربازدید توسط شرکت‌های هاستینگ مختلفی ارائه می‌شود که بسته به زیرساخت و سخت‌افزارهای مورد استفاده، کیفیت متفاوتی دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هاست پربازدید را از یک شرکت معتبر خریداری کنید تا حداکثر عملکرد و پشتیبانی را داشته باشد.

هاست پربازدید برای چه نوع سایت‌هایی مناسب است؟

هاست پربازدید برای هر سایتی یا سرویس آنلاینی که ترافیک و بازدیدکنندگان بالایی دارد، مناسب است. اما این شامل چه مواردی می‌شود و چه نوع سایت‌هایی بیشتر به هاست پربازدید نیاز دارند. در ادامه انواع سایت‌ها را بیان کردیم و گفتیم که هاست پربازدید چطور می‌تواند چالش‌های مختلف آن‌ها را حل کند.

۱- سایت‌های فروشگاهی متوسط و بزرگ

فروشگاه‌های اینترنتی معمولاً از جمله سایت‌هایی هستند که به‌صورت روزانه بازدیدکنندگان زیادی دارند. همچنین در جشنواره‌ها و تخفیفاتی که این سایت‌ها برگزار می‌کنند، احتمال افزایش ناگهانی بازدیدکنندگان وجود دارد. این سایت‌ها باید بتوانند تجربه خوبی برای خریداران فراهم کنند تا در کمترین زمان، به محصولات و اطلاعات لازم دسترسی داشته باشند. استفاده از هاست پربازدید در چنین مواقعی می‌تواند یک گزینه عالی باشد و با استفاده از آن دیگر نگران کندی سرعت فروشگاه یا قطعی آن نخواهید بود.

۲- سایت‌های پخش فیلم و سریال

سایت‌های پخش فیلم و سریال باید به‌صورت هم‌زمان، خدمات مختلفی مثل تماشای آنلاین بدون افت سرعت، دانلود، ثبت نظر و غیره را به کاربران ارائه دهند. زیرساخت چنین سایت‌هایی باید توانایی ارائه یک محتوا با کیفیت‌های مختلف را داشته باشد تا کاربران با انواع اینترنت بتوانند به فیلم‌ها و سریال‌ها دسترسی داشته باشند. در نتیجه هاست چنین سایت‌هایی باید بتواند درخواست‌های مختلف را به‌صورت هم‌زمان پردازش کند و عملیات میزبانی را بدون مشکل انجام دهد. در این حالت هم هاست پربازدید می‌تواند جوابگوی نیازهای مختلف این سایت‌ها باشد.

۳- وبلاگ‌های یا سایت‌های مجله‌ای

سایت‌های مجله‌ای و وبلاگ‌ها همیشه سعی می‌کنند که موضوعات جذاب و کاربرپسندی را کاربران خود ارائه کنند. در واقع این سایت‌ها طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهند و کاربران مختلف و متنوعی به سمت خود جذب می‌کنند. مدل درآمدی چنین سایت‌هایی هم معمولاً بر پایه تبلیغات است و هر چه بازدید آن‌ها بیشتر باشد، برای آن‌ها سودآوری بیشتری دارد.

در نتیجه مهم است که این سایت‌ها همواره در دسترس بمانند و هاست آن‌ها بتواند جوابگوی درخواست‌های زیادی باشد. استفاده از هاست پربازدید در این شرایط هم می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد تا از قطعی یا کندی سایت جلوگیری شود. در این سایت‌ها سئوی سایت هم بسیار مهم است و داشتن یک هاست بدون قطعی، می‌تواند یک مزیت باشد.

۴- پلتفرم‌های آموزشی و یادگیری آنلاین

سایت‌های آموزشی جزء سایت‌های کاربردی هستند که لازم است به‌صورت مداوم با کاربران خود در تعامل باشند. این سایت‌ها ازیک‌طرف باید به کاربران اجازه دهند که ویدیوها و منابع آموزشی را به‌صورت آنلاین ببیند یا دانلود کنند. همچنین باید امکان دانلود فایل‌های آموزشی مختلف را فراهم کنند و بتواند میزبان آزمون‌های آنلاین هم باشند.

انتشار مقالات آموزشی و محتواهای متنی هم از دیگر اقداماتی است که در این سایت‌ها انجام می‌شود. هاست‌های معمولی در بیشتر مواقع نمی‌توانند جوابگوی این نیازها باشند و باید این سایت‌ها هم از هاست پربازدید استفاده کنند.

۵- سامانه‌های دولتی یا سازمان‌های بزرگ

سامانه‌های دولتی باید بستر قابل‌اطمینانی داشته باشند تا سرویس‌های آن‌ها همواره در دسترس مردم و کاربران مختلف باشد. در واقع این سامانه باید بتوانند در تمام اوقات شبانه‌روز و ۷ روز هفته، اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهند. سازمان‌های بزرگ هم پرتال‌های مختلفی برای مشتریان، کاربران، کارمندان، شرکای تجاری و غیره دارند که باید همواره در دسترس باشند. برای این نوع سایت‌ها هم هاست پربازدید می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد چون می‌تواند اطلاعات را بدون تأخیر یا قطعی در اختیار کاربران قرار دهد.

۶- سایت خبری یا رسانه‌ای

سایت‌های خبری به‌واسطه محتواهای متنوع و زیادی که در طول روز منتشر می‌کنند، همواره در دسته سایت‌های پربازدید قرار می‌گیرند. همچنین با ترند شدن یک موضوع، بازدیدکنندگان این سایت‌ها نسبت به حالت عادی بیشتر می‌شود. نکته مهم در مورد سایت‌های خبری و رسانه‌ای این است که قطعی هاست یا سرور می‌تواند هزینه‌های جبران‌ناپذیری برای سایت به همراه داشته باشد.

چنین قطعی‌هایی نه‌تنها باعث تضعیف سئو سایت می‌شوند، بلکه می‌تواند روی برندینگ و درآمد سایت هم تأثیرگذار باشد. باتوجه‌به این موارد، استفاده از هاست‌هایی که برای ترافیک بالا بهینه شده‌اند، بهترین راهکار است.

 

172068175754

 

۷- سایر سایت‌ها

علاوه بر سایت‌های بالا، هاست پربازدید می‌تواند برای سایت‌های دیگری مثل بازی‌های آنلاین تحت وب، سایت‌های وردپرسی، فروم‌ها یا سایت‌های تبادل نظر و غیره که بازدیدکنندگان زیادی دارند، مناسب باشد. سایت رسانه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند روی این هاست‌ها میزبانی شود. رسانه‌های اجتماعی باید امکانات مختلفی مثل برقراری تعامل لحظه‌ای، اشتراک‌گذاری محتوا، ارائه گزارش‌های مختلف و غیره را در اختیار کاربران قرار دهند و هاست‌های پربازدید بهترین گزینه هستند. استفاده از این نوع هاست نه‌تنها باعث می‌شود سرویس و سایت همواره در دسترس کاربران قرار داده باشد، بلکه رضایت مشتریان و کاربران هم جذب می‌شود.

هاست پربازدید چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

برخی از مهم‌ترین مشکلاتی که هاست‌های پربازدید برطرف می‌کنند، عبارت‌اند از:

  1. رفع مشکل داون شدن سرور: منظور از داون شدن، حالتی است که در آن سایت به‌صورت موقت یا دائم از دسترس خارج و خطای ۵۰۲ یا ۵۰۳ به کاربر نمایش داده می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که تعداد بازدیدکنندگان زیاد شود و هاست یا سرور نتواند جوابگوی تمام درخواست‌ها باشد.
  2. کاهش سرعت سایت: وقتی تعداد درخواست‌ها سمت هاست زیاد شود و هاست منابع لازم برای پردازش را در اختیار نداشته باشد، سرعت سایت یا سرویس کم می‌شود.
  3. افت رتبه سایت در نتایج گوگل: یکی از مهم‌ترین عوامل در رتبه‌بندی نتایج گوگل و سئوی سایت، سرعت بارگذاری صفحات و تجربه کاربری سایت است. اگر سرعت سایت شما کم باشد، رتبه بالایی در نتایج گوگل کسب نمی‌کنید و رتبه‌های برتر شما هم افت می‌کنند.

هاست‌های پربازدید به‌خاطر داشتن زیرساختی بهتر و منابع بیشتر، همه مشکلات بالا را حل می‌کنند.

نظر شما دررابطه‌با هاست پربازدید چیست؟

در این مقاله خواندید که هاست‌های پربازدید چگونه می‌توانند مشکلات مختلف سایت‌های پرترافیک را برطرف کنند. همچنین متوجه شدید که این هاست برای کدام سایت‌ها مناسب هستند. حال نوبت شما است که باتوجه‌به تجربه شخصی و مطالبی که در این بخش خواندید، نظر خود را دررابطه‌با هاست‌های پربازدید با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما هاست‌های پربازدید مناسب سایت شما هستند یا خیر؟

مطالب مشابه

قوانین ارسال دیدگاه در وردپرس سیتی

  • ارسال دیدگاه نامرتبط با هر پست مجاز نیست.
  • هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاه‌ها ممنوع است.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.
  • هرگونه بی‌احترامی به کاربران، مدیران یا اشخصا حقیقی و حقوقی دیگر ممنوع است.
  • زبان اصلی وردپرس سیتی فارسی است؛ لطفا در هنگام ارسال مطالب از زبان فارسی استفاده کنید.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0